Hemma igen !

Hej bloggen !
Nu är jag hemma i götevborg igen, haft 2 underbara dagar i stockholm. Det såg dock inte ut som jag hade trott mig men det var verkligen fint ! :)
Igår när vi kom fram efter den ca 6 timmars långa bussfärden (som kändes som 20 min, gick hur fort som helst!) så fick vi först besöka riksdagen och kolla hur det gick till där. Det var faktiskt rätt intressant. Hon som visade oss runt var rätt ung och så, så hon visste vad vi tyckte var intressant och inte.
Efter riksdagen sen så fick vi rummen till vandra hemmet där vi skulle sova. Jag, rebecca och malin fick sova i ett tre rum, var faktiskt rätt mysigt förutom att det var väldigt tråkiga vita rum. Där det bara fanns sängarna, ett handfat, ett bord och en metallgaderob. Det dög iallafall ;).
När alla rum och så var klara hade vi lite egen tid så jag och tjejerna passade på att kolla in NK. Och när vi väl var där så såg vi josefine sundström. Först trodde vi inte att det var hon så vi gick förbi en gång till :p och det råkade hon märka för hon började vinka åt oss, haha lite pinsamt men riktigt skoj att träffa en kändis ;). Sen så passade vi också på att kolla in stureplan.
Men sen så var det dags för en rundvandring på dramaten och sen iväg till eltornet och kolla på en teater. Vi fick se Medealand den var rätt okej men väldigt djup i sig. Men skådespelarna var riktigt bra iallafall ! haha kanske inte den teatern jag hade rekomenderat någon att kolla på men men.
Efter den var det ytligare lite tid att göra vad vi ville på så då blev det mera gator i stockholm och också en korv med bröd på en grill mitt i allt :p.
Eftersom det var sviiiiiiiiiin kallt ute så gick vi hem vid halv 22 redan. Var väldigt mys iallafall vi satt uppe i ett stort sovrum med hela 17sängar. Satt mest och pratade, spelade lite kort och så, men framför allt skrattade ! :p har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge, kunde knappt andas :p.
Sen var det dags för hopp i säng och vips så var klockan 07:15 och vi skulle upp, äta frukost, fixa rummet sen iväg till det moderna museumet och få en rundvandring där. Den var nog den segaste utav dom alla. Hon som berättade stod och pratade i säkert 20min för varje sak hon visade. Och särskilt intressant var det inte ! :p
Efter visningen gick jag, johan, jesper, jonathan och simon till Tidermans och åt den godaste pannkakstallriken jag någonsin har smakat mums!! :D Mer hann vi inte med för sen var det iväg till bussen och hem till Göteborg igen :).
Har verkligen haft en jätte mysig natt i stockholm ! Och såklart måste den göras om,  kanske blir det redan till sommaren..vem vet ;)

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0